Zmiany wprowadzono z powodu: Aktulizacja dokumentu
PLAN PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PLESZEWIE
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
I. Realizacja zadań statutowych. |
1. Prowadzenie indywidualnych badań diagnostycznych, psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i zawodoznawczych. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
2.Badanie i orzekanie w sprawie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - dzieci niesłyszące i słabo słyszące, - dzieci niewidome i słabo widzące, - dzieci z autyzmem. |
M.Mikołajczak, M.Marciniak J.Haak-Mikołajczak K. Kula |
cały rok |
|
3. Udzielanie porad bez badań młodzieży, rodzicom i nauczycielom. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
4.Prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
5. Praca w punktach konsultacyjnych w szkołach i przedszkolach objętych terenem działania placówki, zgodnie z harmonogramem. W ramach pobytu w szkole, przedszkolu pracownik powinien: 1) udzielać wsparcia metodycznego nauczycielom w przezwyciężaniu trudności szkolnych uczniów, 2) wspierać nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, 3) udzielać porad indywidualnych rodzicom, 4) udzielać porad indywidualnych uczniom, 5) konsultować szkolne programy wychowawcze, 6) konsultować szkolne programy profilaktyczne, 7) udzielać konsultacji nauczycielom pracującym z uczniami zdolnymi, 8) udzielać wsparcia metodycznego nauczycielom prowadzącym zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne i inne specjalistyczne, 9) monitorować realizację zaleceń zawartych w opiniach wydanych przez poradnię i przekazanych przez rodziców szkole, 10) realizować inne zadania. |
wszyscy pracownicy |
||
6. Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli dwa razy w miesiącu wtorek 15.30 do 16.30 czwartek 16.00 do 17.00 |
psycholodzy, pedagodzy |
||
7. Śledzenie i na bieżąco zapoznawanie Radę Pedagogiczną z najnowszymi Rozporządzeniami MEN. |
dyrektor |
cały rok |
|
8. Wdrożenie zmian – procedura orzekania i opiniowania zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych |
dyrektor |
I półrocze 2016r. |
|
9. Organizacja posiedzeń Zespołów Orzekających. |
dyrektor |
cały rok |
|
10. Analiza pracy zespołów tematycznych psychologów i pedagogów. |
dyrektor |
cały rok |
|
11. Organizacja Rad Pedagogicznych. |
dyrektor |
cały rok |
|
12. Wprowadzenie do diagnozy nowych narzędzi badawczych (testów). |
psycholodzy-pedagodzy |
cały rok |
|
13. Udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych szkół |
psycholodzy-pedagodzy |
cały rok |
|
14. Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych mające na celu poprawę jakości ich pracy w zależności od zgłaszanych potrzeb przez daną jednostkę |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
15. Zabezpieczenie środków finansowych na formy doskonalenia zawodowego |
dyrektor |
listopad 2015 |
II. Terapia logopedyczna |
1. Prowadzenie terapii logopedycznej. |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
2. Prowadzenie badań logopedycznych. |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
3. Utworzenie sieci współpracy i samokształcenia dla logopedów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych na terenie naszego powiatu |
M. Wykrętowicz |
październik luty maj |
|
4. Zorganizowanie i prowadzenie terapii logopedycznej w punktach terenowych: - Gizałki, - Białobłoty, - Tomice, - Wierzchy |
M. Wykrętowicz H. Bukowska M. Wykrętowicz H. Bukowska |
od połowy września do końca roku szkolnego |
|
5. Prowadzenie wstępnej diagnozy logopedycznej wg zgłoszeń |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
6. Prowadzenie badań słuchu - 6-latki i kl. I |
M. Wyrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
III. Terapia psychologiczna |
1. Prowadzenie terapii dziecka w oparciu o przeprowadzaną diagnozę psychologiczną |
K. Vogt-Graczyk S. Brajer M. Marciniak |
cały rok |
2. Prowadzenie sesji terapeutycznych z udziałem rodziny dziecka. |
K. Vogt-Graczyk S. Brajer |
cały rok |
|
3. Prowadzenie terapii dziecka poprzez oddziaływania skierowane do rodziców (zmiana postaw rodzicielskich). |
K. Vogt-Graczyk S. Brajer M. Marciniak |
cały rok |
|
4. Prowadzenie porad i udzielanie wsparcia rodzicom, którzy zgłaszają problemy wychowawcze z dziećmi. |
K. Vogt-Graczyk S. Brajer M. Marciniak K.Kula |
cały rok. |
|
5. Wprowadzenie terapii psychologicznej dla dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym |
M. Marciniak |
cały rok |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
IV. Dział pedagogiczny |
Śledzenie losów szkolnych dzieci wymagających pomocy: wykaz uczniów z niepełnosprawnością, wykaz uczniów drugorocznych, wykaz dyslektyków (podział na poszczególne typy szkół) |
pracownicy pedagogiczni w punktach konsultacyjnych |
cały rok listopad listopad grudzień |
Udział w wywiadówkach i radach pedagogicznych |
pedagodzy |
w zależności od potrzeb |
|
3. Konsultacje dla rodziców i nauczycieli mających i pracujących z dziećmi z wadami słuchu. |
M. Mikołajczak |
cały rok |
|
4. Prowadzenie terapii pedagogicznej – Szkoła Podstawowa w Lutynii. |
B.Walkowiak |
cały rok |
|
5. Utworzenie sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów i psychologów szkolnych |
M.Mikołajczak |
październik luty maj |
|
6. Przygotowanie cyklu warsztatów dla nauczycieli klas pierwszych szkół podstawowych na temat: „Możliwości dziecka 6-cio letniego a wymagania edukacyjne” |
S. Brajer J. Haak-Mikołajczak |
listopad |
|
7. Wspomaganie pracy nauczycieli w zakresie kontaktów z rodzicami: - pracy rodziców z dzieckiem w domu, - organizacji świadomej stymulacji i poszerzania empatii rodziców, aby zrozumieli trudności dzieci |
wszyscy pracownicy |
cały rok |
|
8. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne na terenie Poradni |
A. Małyszko B. Walkowiak |
cały rok |
|
9. Materiał do ćwiczeń dla rodziców dotyczące wspomagania i dysleksji. |
J. Haak-Mikołajczak M. Marciniak |
listopad |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
V. Doradztwo zawodowe |
1. Zebranie informacji na temat zapotrzebowania szkół w zakresie orientacji zawodowej Przygotowanie oferty doradczej dla szkół średnich Przygotowanie oferty doradczej dla szkół gimnazjalnych |
doradca zawodowy, pracownicy pedagogiczni |
IX-XI 2014 |
2. Gromadzenie informacji na temat uczniów z ograniczeniami zdrowotnymi lub niezdecydowanych zawodowo |
doradca zawodowy, pracownicy pedagogiczni |
I –pól. |
|
3. Prowadzenie badań zawodoznawczych uczniów z ograniczeniami zdrowotnymi lub niezdecydowanych zawodowo |
doradca zawodowy, psycholog – Joanna Haak-Mikołajczak |
cały rok |
|
4, Organizacja sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli odpowiedzialnych za doradztwo edukacyjno-zawodowe |
K.Kubilas-Nowicka |
wrzesień luty maj |
|
5. Organizacja grupowych zajęć doradczych dla uczniów gimnazjów z terenu powiatu pleszewskiego Cykl zajęć dla klas trzecich - cykl zajęć „Kim będę w przyszłości” Cykl zajęć dla klas drugich – cykl zajęć „Planowanie przyszłości zawodowej” |
doradca zawodowy |
cały rok |
|
6. Prowadzenie indywidualnych konsultacji doradczych dla uczniów na terenie szkół gimnazjalnych |
doradca zawodowy |
według potrzeb zgłaszanych przez szkoły |
|
7. Organizacja grupowych zajęć doradczych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cykl zajęć dla uczniów liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum (klasy I, II, III, IV) Cykl zajęć dla uczniów szkół zasadniczych zawodowych (klasy III) |
doradca zawodowy |
cały rok |
|
8. Prowadzenie indywidualnych konsultacji doradczych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na terenie szkoły. |
doradca zawodowy |
według potrzeb zgłaszanych przez szkoły |
|
9. Prowadzenie warsztatów dla zainteresowanych uczniów szkół średnich Pomysł na biznes Kreatywne CV i LM Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic Trudne pytania łatwe odpowiedzi na rozmowie kwalifikacyjnej Prawo pracy – prawo pracownika Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym? |
doradca zawodowy psycholog-J. Haak-Mikołajczak |
według potrzeb zgłaszanych przez szkoły |
|
10. Przeprowadzenie rad szkoleniowych dla nauczycieli gimnazjów z terenu powiatu pleszewskiego pt. „Tendencje rynku pracy ,a wybory zawodowe uczniów” „Uczeń niepełnosprawny , a wybór zawodu” |
doradca zawodowy |
cały rok wg potrzeb zgłaszanych przez szkołę |
|
11. Przeprowadzenie spotkań informacyjnych dla rodziców pt. „Rola rodzica w planowaniu kariery zawodowej ucznia” |
doradca zawodowy, psycholog-J. Haak-Mikołajczak |
według potrzeb zgłaszanych przez szkoły |
|
12. Udostępnianie informacji edukacyjno – zawodowych zainteresowanym uczniom, rodzicom, nauczycielom |
doradca zawodowy, psycholog-J. Haak-K. Kubilas-Nowicka |
na bieżąco zainteresowany |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
VI. Profilaktyka i resocjalizacja |
1. Rozpoznawanie zjawiska niedostosowania: - identyfikacja problemu, - omawianie rozpoznawanych problemów a nauczycielami, - spotkania z rodzicami i ustalenie metod działania, Kontrola jakości rozwiązywania problemów przez dom i szkołę |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
2. Współdziałanie ze szkołą i instytucjami w niesieniu pomocy dydaktycznej i wychowawczej dzieciom i rodzicom zagrożonym niedostosowaniem i patologicznym: - ujawnianie źródeł zagrożeń, - określanie rodzaju patologii i szkód ponoszonych przez ucznia, - inicjowanie instytucjonalnej pomocy - kontakt z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, Gminnymi Komisjami ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , Sąd Rejonowy,. MGOPS, Prokuraturą Rejonową, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pleszewie. - rozpoznawanie uczniów z poważnymi trudnościami w nauce, - konsultowanie z nauczycielami metod oddziaływań wobec ucznia i rodziny. |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
3. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pleszewie , Sądem Rejonowym w celu uzgadniania pomocy dzieciom i rodzinom |
psycholodzy , pedagodzy |
cały rok |
|
4. Udzielanie pomocy nauczycielom w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów wychowawczych poprzez: - konsultacje dla rodziców i nauczycieli, - negocjacje, - mediacje. |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
5. Uaktualnienie informacji o możliwych formach pomocy w szkole, rodzinie, środowisku. |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
6. Wykorzystanie zasobów placówki na rzecz wzajemnego rozwoju: - szkolenia, pogadanki, rady pedagogiczne poświęcone tematyce profilaktyki i resocjalizacji. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
7. Współpraca z MOW w Marszewie: - przygotowywanie orzeczeń, - konsultacje dla nauczycieli i wychowawców, - diagnoza uczniów – wychowanków MOW, Współpraca z OHP: - diagnoza i opiniowanie |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
8. Pogadanki dla rodziców i nauczycieli na temat zagrożenia uzależnieniami i cyberprzemocą |
psycholodzy |
cały rok |
|
9. Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych na terenie szkół i przedszkoli lub poradni dla dzieci 6-7 letnich – „Uwierz w siebie” |
K.Kubilas-Nowicka |
cały rok |
|
10. Pogadanki i warsztaty na temat higieny słuchu i wzroku |
K. Kula M. Mikołajczak |
cały rok |
|
11. Przygotowanie materiałów psychoedukacyjnych na temat higieny słuchu i wzroku |
K. Vogt-Graczyk J. Haak-Mikołajczak M. Mikołajczak |
listopad 2015 |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
VII. Inne zadania. |
1. Przygotowanie oferty dla poradni z powiatów ościennych dotyczące diagnozowania i orzekania w sprawie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
dyrektor |
wrzesień 2015 r. |
2. Współpraca z Radą Powiatu i Starostwem Powiatowym w Pleszewie: - udział w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa, - udział w posiedzeniach Komisji Oświaty. - współpraca z Urzędami Gmin, Wójtami |
dyrektor |
cały rok |
|
3. Współpraca z instytucjami i placówkami Powiatu Pleszewskiego: - Pogotowie Opiekuńcze, - Dom Dziecka, - PCPR, - Sąd Rejonowy Wydział Rodzinny i Nieletnich (kuratorzy zawodowi i społeczni) - Prokuratura Rejonowa w Pleszewie i Jarocinie - placówki służby zdrowia |
dyrektor |
cały rok |
|
4. Prowadzenie punktu konsultacyjnego-porady psychiatryczne |
Lekarz med. M.Gawroński |
cały rok |
|
5. Aktualizacja strony internetowej |
J.Jurdziński we współpracy z pracownikami pedagogicznymi. |
cały rok |
Publikacja dnia: 08.03.2016
Dokument z dnia: 08.03.2016
Dokument oglądany razy: 2110