Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja dokumentu
PLAN PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PLESZEWIE
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
I. Realizacja zadań statutowych. |
1. Prowadzenie indywidualnych badań diagnostycznych, psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i zawodoznawczych. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
2.Badanie i orzekanie w sprawie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - dzieci niesłyszące i słabo słyszące, - dzieci niewidome i słabo widzące, - dzieci z autyzmem. |
pracownicy pedagogiczni z posiadanymi uprawnieniami |
cały rok |
|
3. Badanie i orzekanie w sprawie
|
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
4. Udzielanie porad bez badań młodzieży, rodzicom i nauczycielom. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
5.Prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej. |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
|
6. Praca w punktach konsultacyjnych w szkołach i przedszkolach objętych terenem działania placówki, zgodnie z harmonogramem. W ramach pobytu w szkole, przedszkolu pracownik powinien: 1) udzielać wsparcia metodycznego nauczycielom w przezwyciężaniu trudności szkolnych uczniów, 2) wspierać nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, 3) udzielać porad indywidualnych rodzicom, 4) udzielać porad indywidualnych uczniom, 7) udzielać konsultacji nauczycielom pracującym z uczniami zdolnymi, 8) udzielać wsparcia metodycznego nauczycielom prowadzącym zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne i inne specjalistyczne, 9) monitorować realizację zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez poradnię i przekazanych przez rodziców szkole, |
wszyscy pracownicy |
W zależności od aktualnej sytuacji epidemiologicznej, praca terenowa możliwa również w formie zdalnej – realizacji kontaktu poprzez wideokonferencje, telefon służbowy, pocztę elektroniczną |
|
7. Śledzenie i na bieżąco zapoznawanie Radę Pedagogiczną z najnowszymi Rozporządzeniami MEN. |
dyrektor |
cały rok |
|
8. Organizacja posiedzeń Zespołów Orzekających. |
dyrektor |
cały rok |
|
9. Praca zespołów tematycznych psychologów i pedagogów. |
przewodniczący zespołu |
cały rok |
|
10. Organizacja Rad Pedagogicznych. |
dyrektor |
cały rok |
|
11. Wprowadzenie do diagnozy pedagogicznej i psychologicznej nowych narzędzi diagnostycznych |
Pedagodzy, psycholodzy |
cały rok |
|
12. Udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych szkół - również w formie on-line |
Psycholodzy, pedagodzy |
cały rok ( uzależnione od sytuacji epidemiologicznej) |
|
13. Udział w spotkaniach Zespołu nauczycieli i specjalistów w celu dokonywania wielospecjalistycznej oceny rozwoju i funkcjonowania uczniów w szkołach i przedszkolach |
pracownicy pedagogiczni |
cały rok |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
II. Dział logopedyczny M. Wykrętowicz |
1. Prowadzenie badań logopedycznych w Poradni. |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
2. Prowadzenie terapii logopedycznej w Poradni. |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
3. Prowadzenie badań słuchu w Poradni |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
4. Kontynuowanie terapii logopedycznej w punktach terenowych: - Gizałki, - Białobłoty, - Tomice, |
M. Wykrętowicz H. Bukowska M. Wykrętowicz H. Bukowska |
po zmianie sytuacji epidemiologicznej, nie wcześniej niż w II semestrze |
|
5. Prowadzenie wstępnej diagnozy logopedycznej wg zgłoszeń w terenie |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok – po analizie aktualnej sytuacji epidemiologicznej i wytycznych GIS |
|
6. Prowadzenie porad i instruktaży dla rodziców dotyczących pracy logopedycznej z dzieckiem w domu |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
7. Kierowanie rodziców do lekarzy, specjalistów w celu poszerzania diagnozy logopedycznej dziecka |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok |
|
8. Współpraca z pracownikami służby zdrowia z nauczycielami i pedagogami ze szkół i przedszkoli |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
cały rok, możliwość kontaktu on -line |
|
9. Prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla logopedów pracujących w przedszkolach i szkołach na terenie naszego powiatu. |
H. Bukowska |
styczeń maj – możliwość kontaktu on - line |
|
10. Po ukończeniu szkoleń - Integracja Bilateralna - szkolenie „Szkoła dla Rodziców i wychowawców” |
M. Wykrętowicz H. Bukowska |
Według harmonogramu szkoleń, uruchomienie po uzyskaniu uprawnień |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
III. Dział psychologiczny Joanna Haak-Mikołajczak |
1. Prowadzenie terapii dziecka w oparciu o przeprowadzaną diagnozę psychologiczną |
psycholodzy |
cały rok |
2. Prowadzenie sesji terapeutycznych z udziałem rodziny dziecka. |
K. Vogt-Graczyk S. Brajer K. Majchrzak M. Marciniak |
cały rok |
|
3.Prelekcje - Praca z uczniem z zaburzeniami nastroju – dla nauczycieli - Wczesne objawy zaburzeń ze spectrum autyzmu – dla rodziców - Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej? – dla rodziców - Zasady skutecznej komunikacji z dzieckiem – dla rodziców - Jak przygotować dziecko do nauki w szkole – ocena dojrzałości szkolnej – dla nauczycieli - Motywacja osiągnięć – czyli jak rozpoznać silne i słabe strony w aspekcie motywacji osiągnięć – praca z „ Inwentarzem Motywacji” |
K. Majchrzak, M. Marciniak, J. Haak- Mikołajczak, S. Brajer |
Według potrzeb |
|
4. Zajęcia indywidualne stymulujące funkcje poznawcze takie jak pamięć i uwaga, szybkie czytanie |
M. Marciniak, |
Według potrzeb |
|
5. Trening uważności dla dzieci i młodzieży |
M. Marciniak, K. Majchrzak |
Według potrzeb |
|
5. Konsultacje dla nauczycieli pracującymi z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim, |
S. Brajer |
cały rok |
|
6.Udział w obchodach” Światowego Dnia Autyzmu”
|
J.Haak-Mikołajczak |
kwiecień 2021r. |
|
7.Zajecia psychoedukacyjne dla rodziców na terenie Poradni a) „Prawidłowości rozwojowe i stymulowanie dziecka w wieku niemowlęcym „ b)Prawidłowości rozwojowe i stymulowanie dziecka wieku przedszkolnym” |
J.Haak-Mikołajczak |
Według potrzeb |
|
8. Spotkanie zespołu psychologów poradni - warsztaty psychologiczne celem treningu stosowania metody ADOS - stosowanie Testu sortowania Kart Wisconsin |
Zespół psychologów |
I półrocze, II półrocze |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
IV. Dział pedagogiczny M. Mikołajczak |
|
pracownicy pedagogiczni w punktach konsultacyjnych |
cały rok |
- Rodzaje opinii i orzeczeń, zasady wydawania - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do obniżonych możliwości edukacyjnych |
Wszyscy pedagodzy |
Według potrzeb szkół – również w formie zdalnej |
|
3. Wsparcie dla rodziców i nauczycieli mających i pracujących z dziećmi z wadami słuchu. |
M. Mikołajczak |
cały rok |
|
4. Sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów |
M. Mikołajczak |
Termin do ustalenia |
|
5. Wsparcie i pomoc dla rodziców i nauczycieli pracującymi z dziećmi z wadami wzroku |
B. Walkowiak |
cały rok |
|
6. Terapia pedagogiczna dla dzieci słabowidzących na terenie Poradni |
B. Walkowiak |
Według potrzeb |
|
7. Terapia pedagogiczna dla uczniów i dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi |
|
cały rok |
|
8. Badania przesiewowe w klasach I dotyczące umiejętności czytania „Dom Marka” |
M. Mikołajczak |
wybrane kl. I maj 2021 |
|
9. Badania przesiewowe - Skala Ryzyka Dysleksji |
M. Mikołajczak, B. Walkowiak, A. Małyszko |
Wybrane klasy I – II półrocze |
|
10. Zajęcia rozwijające uzdolnienia dla dzieci kl. I – III w obszarze edukacji matematycznej |
A. Małyszko |
Według potrzeb |
|
11 Zajęcia z sensoplastyki dla dzieci |
M. Mikołajczak |
Po uzyskaniu uprawnień trenera – konieczność odbycia kursu |
|
12 Pedagogizacja rodziców - „Higiena słuchu i wzroku” - „Stymulacja dziecka w wieku przedszkolnym” - „Co i dlaczego warto czytać” -„Wpływ nowych technologii na rozwój i funkcjonowanie dziecka” - „Jak pomóc dziecku jak zaadoptować się na drugim poziomie edukacyjnym” |
M. Mikołajczak, K. Majchrzak, B. Walkowiak |
cały rok |
|
13. Opracowanie kwestionariusze do badań uczniów z niepełnosprawnością intelektualną |
pedagodzy |
Październik 2020 |
|
14 Opracowanie ulotki na temat higieny wzroku i słuchu |
M. Mikołajczak, B. Walkowiak, K. Majchrzak |
Listopad 2020 |
|
15.Spotkanie zespołu pedagogów Poradni |
M. Mikołajczak |
I i II półrocze |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
V Doradztwo zawodowe K. Kublias-Nowicka |
1. Prowadzenie badań zawodoznawczych uczniów z ograniczeniami zdrowotnymi lub niezdecydowanych zawodowo |
Doradca zawodowy |
cały rok |
2. Prowadzenie indywidualnych konsultacji doradczych dla uczniów VIII szkół podstawowych |
Doradca zawodowy |
cały rok |
|
3. Prowadzenie indywidualnych konsultacji doradczych dla uczniów szkół ponadpodstawowych |
doradca zawodowy |
cały rok |
|
4. Prowadzenie zajęć doradczych w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej – również w formie on -line |
Doradca zawodowy |
Według potrzeb |
|
5 Prelekcje dla rodziców - również formie on – line - Rola rodziców w procesie podejmowania decyzji zawodowej przez dziecko - Kim będzie moje dziecko ? – orientacja zawodowa dla kl. IV-V - Uczeń niepełnosprawny – ograniczenia w wyborze zawodu |
Doradca zawodowy |
Według potrzeb |
|
6. Konkursy plastyczne „Ocalić od zapomnienia – zawody schyłkowe” - konkurs plastyczny dla dzieci przedszkolnych oraz klas I-III - konkurs fotograficzny dla uczniów kl. IV-VIII |
doradca zawodowy |
II-półrocze |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
VI. Profilaktyka i resocjalizacja K. Vogt-Graczyk |
1. Rozpoznawanie zjawiska niedostosowania: - identyfikacja problemu, - omawianie rozpoznawanych problemów a nauczycielami, - spotkania z rodzicami i ustalenie metod działania, Monitorowanie jakości rozwiązywania problemów przez dom i szkołę |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
2. Współdziałanie ze szkołą i instytucjami w niesieniu pomocy dydaktycznej i wychowawczej dzieciom i rodzicom zagrożonym niedostosowaniem i patologicznym:
|
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
3. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pleszewie, Sądem Rejonowym w celu uzgadniania pomocy dzieciom i rodzinom |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
4. Udzielanie pomocy nauczycielom w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów wychowawczych poprzez: - konsultacje dla rodziców i nauczycieli, - negocjacje, - mediacje. |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
5. Uaktualnienie informacji o możliwych formach pomocy w szkole, rodzinie, środowisku. |
psycholodzy, pedagodzy |
cały rok |
|
6. Prowadzenie zajęć rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dla dzieci nieśmiałych w wieku 6-11 lat- Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne „Odkrywamy emocje – co czuję, czego potrzebuję” |
B. Walkowiak |
Według potrzeb – ze względu na sytuację epidemiologiczną tylko w formie indywidualnej |
|
7. Prelekcje dla uczniów z profilaktyki uzależnień |
B. Walkowiak |
Według potrzeb |
|
8. Cyberprzemoc - prelekcje dla rodziców „Cyberprzemoc” |
K.Majchrzak, M.Marciniak B. Walkowiak |
I półrocze Według potrzeb |
|
9. Prelekcje: - Narkotyki , dopalacze – profilaktyka uzależnień dla rodziców - Uzależnienia wśród młodzieży – profilaktyka, interwencja działanie dla nauczycieli |
Kinga Kubilas-Nowicka |
Według potrzeb |
Dział |
Sposoby realizacji |
Odpowiedzialni za realizację |
Termin realizacji |
VII. Inne zadania |
1. Współpraca z Radą Powiatu i Starostwem Powiatowym w Pleszewie: - udział w posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa, - udział w posiedzeniach Komisji Oświaty. _________________________________________________________ 2.Współpraca z Urzędami Gmin, Wójtami Powiatu Pleszewskiego |
dyrektor ___________________ dyrektor |
cały rok ______________ caly rok |
3. Współpraca z instytucjami i placówkami Powiatu Pleszewskiego: - Pogotowie Opiekuńcze, - Dom Dziecka, - PCPR, - Sąd Rejonowy Wydział Rodzinny i Nieletnich (kuratorzy zawodowi i społeczni) - Prokuratura Rejonowa w Pleszewie - placówki służby zdrowia |
dyrektor |
cały rok |
|
4. Aktualizacja strony internetowej |
Informatyk we współpracy z pracownikami pedagogicznymi. |
cały rok |
Publikacja dnia: 01.02.2021
Dokument z dnia: 08.03.2016
Dokument oglądany razy: 1853